Vrh Sv. Treh kraljev
:: Datum izvedbe ::
sobota, 22. april 2000
:: Kratek opis ::
Lepa in razgledna tura po hribovju nad Vrhniko, ki nekoliko zbledi zaradi nezanimivega spusta
:: Opis poti ::
Vrhnika - proti Horjulu - odcep za Ulovko in Zaplano - Zaplana - Mizendol - odcep levo proti Gradišču - Gradišče - Rovte - Hlevni vrh - levo proti Hlevišu - desno na markiran kolovoz proti vrhu sv. Treh Kraljev - mimo kmetije na travnat kolovoz proti vrhu - vrh sv. Treh Kraljev - spust do ceste Vrhnika-Žiri - Smrečje - Podlipa - Vrhnika
:: Opis ture ::
V okolici Vrhnike in Logatca je polno nižjih hribov, ki ponujajo lepo in ne pretežko kolesarjenje. Taka je tudi opisana tura, ki je zelo razgledna, zato zaživi šele ob lepem vremenu in vidljivosti.
Če te bo na začetku ceste od Stare Vrhnike proti Zaplani prehitel kakšen "šleper", je skrb odveč, gredo le do peskokopa nekaj 100 m naprej. Asfaltna pot te pelje skozi gozd do smučišča pod Ulovko pri Zaplani. Asfalt se kmalu konča in zaplješ na makadam, ki te zložno popelje do grebena na Gradišču, kjer prvič uzreš lepe razglede po bližnji in daljni okolici. Na poti srečaš tudi oznake za LKT, to je Logaško Kolesarsko Transverzalo, katere del poteka tudi tu. Zoper zapelješ na asfalt, ki te spremlja skozi Rovte vse do Hlevskega vrha. Tu te bolj strm makadam pelje proti Hlevišu, pri prvih hišah ga zapustiš in zaviješ na markiran kolovoz, ki te popelje vse do vrha. To je tudi najlepši del ture. Najprej poteka skozi lep smrekov gozd, višje se svet odpre in mimo kmetije uloviš začetek čudovitega travnatega kolovoza, ki se v širokih okljukah vzpenja vse do vrha Sv. Treh Kraljev. Ta del od Hleviša do vrha je tudi edino zahtevnejše mesto ture. Vrh je v okolici najvišja točka, zato je razgled na vse strani zelo lep. Spust poteka po normalni cesti do stika s cesto Vrhnika-Žiri. Tu si lahko ogledaš Račevsko jezero, ki je oddaljeno nekaj 100m v smeri Žirov. Sicer pa je spust na žalost popolnoma asfalten in kar naenkrat si v Podlipi, kjer je spusta konec. Nato te čaka še 10km asfalta nazaj do Vrhnike. Zaradi nezanimivega spusta naju je tura pustila nekako nezadovoljna, morda pa sva postala do tur preveč zahtevena. Sicer pa je tura lepa in več ali manj nezahtevna, primerna tudi za popoldan. Avto lahko pustiš na Vrhniki pri odcepu za Horjul

:: Zanimivosti ob poti ::
Ob turi ni posebnih zanimivosti ali pa še niso vnešene!

Preberi komentarje
Vnesi komentar

Idilična pokrajina na poti proti Rovtam

Smrekov gaj na kolovozu proti vrhu sv. Treh kraljev

Vzpon je poln lepih razgledov

Čudovit zaključek vzpona od spodaj...

... in z vrha

:: Komentarji k turi ::

Spisal(a) Peter Ambrož na dan sreda, 5. maj 2004

Enkrat sem se ze oglasil lansko leto in tudi letos pridno napadam ture z "mtbtur". Danes sva se z bratrancem odpravila na Vrh Sv. Treh Kraljev in poiskala "zanimivejši" spust po kolovozu/poti s Smrečja do Podlipe.

Ker je malce zapleteno poiskati začetek kolovoza, prilagam slike in zemljevid, ki ga lahko vključite v opis ture. Prav tako pot še ni bila očiščena (vsako zimo pade kako drevo, zato je potrebna previdnost.)

Lep kolesarski pozdrav!

Spisal(a) Ivan Pepelnjak na dan nedelja, 1. avgust 2004
Za nekoliko manj zahtevne kolesarje še dve varianti spusta - pri cerkvi na Smrečju zaviješ desno navzdol na makadam, nato pa levo pri prvem makadamskem odcepu (mimo kmetije Rep), lahko pa se odpelješ še naprej po markirani cesti in zaviješ levo pri kapelici. Obe varianti pripeljeta do Podlipe. Sicer pa je tura dosti lepša (vsaj zame) v obratni smeri, tako imaš večino vzponov po asfaltu (Smrečje -> 3 kralji in nato klanec do Rovt) in lepe makadamske spuste (tisti s Treh kraljev proti Hlevišam je čudovit).

Spisal(a) Matej na dan sreda, 12. april 2006
Ko prideš  do smučišča Ulovka, je čez ca 1km odcep. Levo smerokaz za Zaplano,  naravnost Rovte. Tu je treba iti naravnost proti Rovtam, sam sem se držal smerokaza za Zaplano, kar se je končalo skoraj z obiskom Logatca.
lp m

Spisal(a) maticz na dan četrtek, 10. julij 2008
lepa tura!!!včeraj sem jo odpeljal!