Po Nanosu
:: Pokrajina ::
Primorska - Nanos
:: Izhodišče ::
Vrhpolje (kraj ob cesti iz Vipave proti Colu)
:: Višina izhodišča ::
:: Kratek opis ::
Iz Sanabora na Nanos in skozi dolino Bele nazaj
:: Opis poti ::
Vrhpolje - Sanabor - odcep desno malo nad tablo z zemljevidom na ovinku pri veliki bukvi - dolina Lipe - mimo Majerja - pod Slemenom - Šembijska bajta - odcep desno pri Podraški bajti proti Pleši - Pleša (vrh Nanosa) - odcep desno pri Podraški bajti - proti Abramu do odcepa desno konec asfalta - na naslednje odcepu levo - v Globoki dol - Mali Trški ledenik - mimo Velikega Trškega ledenika - na odcepu levo do ceste iz Sanabora proti Podkraju - proti Podkraju - levo navzdol proti Beli - Bela - Sanabor - Vrhpolje
:: Opis ture ::
Ideja je bila povezati Nanos z Javornikom. Hotela sva iti v smeri proti Hrušici, vendar naju je na poti proti Petelinovi bajti ustavil sneg. Ceste je kar zmanjkalo in naprej je bil sneg. Po zemljevidu bi morala biti enaka cesta še naprej, vendar sta se oba odcepa zožala na širino kolovoza. Verjetno je napaka na zemljevidu, bo pa treba še enkrat preverit. Sicer pa so konci severno od Nanosa zelo samotni in divji. Vsekakor si je vredno ogledati ledene jame, ki jih je tu vse polno. Ogledala sva si le Mali Trški ledenik, ki je ob cesti in izgleda kot globoko brezno. Ker je pot večinoma po senčni severni strani, je primerna tudi za toplejše dni, razen vzpona na Plešo, ki zna biti precej vroč. Avto lahko pustiš pri plezališču Bela, 500 metrov naprej od Vrhpolja proti Colu.

:: Zanimivosti ob poti ::
Ob turi ni posebnih zanimivosti ali pa še niso vnešene!

Preberi komentarje
Vnesi komentar

Vzpon proti vrhu Nanosa, Pleši; zadaj Vipavska dolina s Čavnom in Trnovskim gozdom, v daljavi so Dolomiti

Spust poteka skozi lepo dolino Bele

:: Komentarji k turi ::

Spisal(a) dt na dan sobota, 20. avgust 2005
Prvi komentar velja za vse ture ki se zaključujejo Sanober Vrhpolje (smer spusta). Namesto , da se vozi po asvaltu se v ostrem ovinku (mislim da gre tam plinovod), ki sledi križišču za Col, zavije na kamniti kolovoz. Slediš najbolj logični poti navzdol. Voziš se skozi vinograde po zelo kamnitem in strmem kolovozu (brez tehničnih delov). Ven prideš pri šoli v Vrhpolju. Obstaja še veliko kolovozov in lahko kombiniraš.
Drugič: to turo je možno popestriti s tem da se namesto v dolino Bele pelješ do Podkraja in proti Višnjam (asvalt). Za tistim ovinkom kjer je žaga se levo odcepi makadamska cesta (na zemljevidu Na mosteh),slediš najbolj zvoženi cesti, ki se na izravnavi malo izgubi, kasneje spremeni v blaten in mestoma kamnit kolovoz. Iti moraš skozi 2/3 lesi. Vem prideš v Beli med hišami.