Mohor in Jošt
:: Datum izvedbe ::
nedelja, 23. junij 2002
:: Kratek opis ::
Preko Besnice na sv. Mohor in po grebenu do sv. Jošta, nato lep spust v Škofjo Loko
:: Opis poti ::
Medvode - Goričane - Sora - Gosteče - desno in preko mostu čez Soro - za mostom desno in v Godešič - pri cerkvi levo in naprej do glavne ceste - preko glavne ceste na stransko cesto - desno, nato naravnost in preko proge - naravnost po makadamu preko Sorškega polja do Žabnice - preko glavne ceste na stransko, nato po stranskih cestah skozi Bitnje in Stražišče do ceste za Besnico - Spodnja Besnica - Zgornja Besnica - Log - Nemilje - levo na makadam in po njem skozi dolino - više levo navzgor po markirani pešpoti do stika s cesto na Sv. Mohor - levo in navzgor, nato desno na kolovoz do Sv. Mohorja - spust po pešpoti do Bezovnice - desno na markirano pot pod Bezovškim vrhom proti Čepuljam - Pleče - pod Špičastim vrhom - Čepulje - levo do Javornika - levo navzgor do Sv. Jošta - nazaj do Javornika - Čepulje - levo proti Planici - Grič - na sedlu pri tabli pred Planico levo navzdol na kolovoz - desno na markirano pot proti Crngrobu - Kovk - Crngrob - desno na makadam in po njem do Škofje Loke - Puštal - Gosteče - Sora - Medvode
:: Opis ture ::
Tokrat za spremembo spet ena tura, ki je primerna tudi za tiste, ki nimate radi "hudih" vzponov in spustov po divjih singlcah, ki med tu opisanimi turami prevladujejo v zadnjem času. Nekaj dni pred turo sem se pogovarjal s sodelavcem iz Kranja, ki mi je omenil Jošt kot zanimiv vzpon. No, direkten vzpon nanj iz Kranja mi nekako ni dišal, zato sem si zamislil malo daljšo zadevo, ki preči celoten greben med Sv. Mohorjem in Sv. Joštom in tako naredi turo malo zanimivejšo. Do Mohorja pa tura pripelje po manj obljudeni varianti iz severa, ki mi je precej bolj všeč, kot bolj prometen vzpon iz Selce. Dostop je precej asfalten, nato pa asfalt zamenja makadam, spust pa poteka po lepi pol-singlci.
Ture sem se torej lotil iz Medvod in se po znani cesti skozi Soro pripeljal do Gosteč. Tam kreneš desno preko mostu, takoj za mostom pa greš spet desno in se pripelješ v Godešič. Pri cerkvi greš levo in se pripelješ do glavne ceste. Le-to prečkaš in se odpelješ mimo hiš in preko polja do železnice. To prečkaš in se odpelješ naravnost preko polja do stika z boljšo makadamsko cesto. Greš naravnost preko Sorškega polja v smeri Žabnice. Tam prečkaš glavno cesto Škofja Loka-Kranj in nato se po levi strani ceste skozi Šutno, Bitnje do Stražišča po lokalnih cestah pripelješ do Kranja. Zemljevid lokalnih cest ni najbolj natančen, zato se je treba malo znajti, če pa zaideš, pa še vedno lahko zaviješ na glavno cesto in se do Kranja odpelješ po njej. Jaz se jih izogibam, kolikor le gre, zato sem nekako "zmutil" do Stražišča in do odcepa ceste proti Spodnje Besnici. Do nje te čaka nekaj kilometrov zložnega kolesarjenja in nekaj klancev, ki se nadaljujejo tudi proti Zgornji Besnici. Od tam nadaljuješ zložen vzpon v smeri Dražgoš skozi Log do Nemilj. Tam asfalt zapustiš in zaviješ levo na makadam, ki te skozi lepo senčno dolinico v lažjem vzponu pripelje do stika s cesto, ki na Mohorja pripelje iz Selce. Pot si lahko tudi nekoliko skrajšaš z vzponom po pešpoti (LPP), ki omenjeno cesto prečka v zadnji tretjini. Cesta proti Sv. Mohorju se odcepi desno malo pred kmetijo Bezovnica. Od cerkvice je lep razgled po okolici in se jo splača obiskati. Do Bezovnice se lahko spustiš po pešpoti, nato pa nadaljuješ od kmetije naprej v smeri vzhoda. Pripelješ se do travnika, kjer cesta zavije desno, ti pa zaviješ levo na markiran kolovoz, po katerem poteka LPP. Markacijam slediš v lepem spustu mimo Pleč in Špičastega vrha vse do Čepulj. Tam znova prideš na asfalt. Zaviješ levo proti Kranju in se spustiš do Javornika. Tam te čaka zelo strm asfaltni vzpon na Jošta. Klanca kar ni konec in na zadnjem ovinku tik pred cerkvijo sem bil kar zadovoljen, da sem na vrhu. Po razgledovanju sem se odpravil nazaj kar po smeri vzpona. Vem sicer, da z Jošta pelje več spustov po singlcah, vendar sem hotel priti nazaj v Čepulje, peš poti po grebenu pa nisem šel preizkušat. Po povratku v Čepulje zaviješ levo proti Planici. Daljši vzpon te pripelje na sedlo pri tabli z zemljevidom, kjer glavna cesta zavije desno, ti pa greš levo navzdol po kolovozu. Malo niže se desno odcepi markirana pot, ki te v lepem in hitrem spustu po gladki podlagi pripelje do znane cerkvice v Crngrobu. Pri cerkvi greš desno in se po najprej makadamski, nato asfaltirani cesti odpelješ v Škofjo Loko. Od tu se po znani cesti skozi Puštal, Gosteče in Soro vrneš v izhodišče.
Sicer bolj cestna tura, vendar z lepim grebenskim prečenjem od Mohorja do Čepulj in s spustom v Crngrob začinjena tura po razglednem grebenu med Selško in Savsko dolino. Za vse tiste, ki bi radi obiskali Jošta, pa vam običajen vzpon in Kranja ne zadostuje. Ravno iz tega razloga sem jo odpeljal tudi jaz.

:: Zanimivosti ob poti ::
Ob turi ni posebnih zanimivosti ali pa še niso vnešene!

Preberi komentarje
Vnesi komentar

:: Komentarji k turi ::

Spisal(a) Marko Kern na dan četrtek, 2. september 2004
Alternativa ture čez Jelovico s spustom z Jošta v Besnico (izhodišče Kranj, še bolje Besnica pri Kranju).

Varianta čez Jelovico: Besnica, Podblica, še pred Jamnikom levo navzgor po makedamu (kolovoz) na Jelovico, pod Homom, po asfaltu v Dražgoše, križišče Dražgoše-Podblica-Lajš in tik za njim po markacijah desno s ceste po singlci in po njej na Prevoje (mesto S5-S6, izjemno lušten spust!), stik z opisano turo zgoraj in čez Mohor do gostilne na Javorniku.

Varianta vzpona na Jošt: nekaj minut nad gostilno na ostrem desnem ovinku odvijemo levo/naravnost po markacijah, v začetku udoben kolovoz, višje zelo strma mesta (nekje V6) in po kolovozu desno (markacije gor, prestrmo) na asfalt in po njem na vrh.

Varianta spusta z Jošta: Z vrha je možnih več variant spusta v Zabukovje. Recimo nazaj po asfaltu do markacij, desno od markacij in čez travnik ter prečka okoli vršnega pobočja Jošta po zelo slabem kolovozu, stik z markacijami, naprej po njih do velike jase, na spodnjem koncu po levem, nemarkiranem kraku (tri nadaljevanja) in po njem do boljšega kolovoza ki vodi v Zgornje Zabukovje (najtežja mesta S5-S6, slaba podlaga). Po asfaltu na glavno cesto in po njej na izhodišče.