Danje
:: Kratek opis ::
Po južnih pobočjih Ratitovca
:: Opis poti ::
Železniki - Na Plavžu - Zali Log - na odcepu za Sorico levo proti Petrovem Brdu - na prvem možnem odcepu desno na makadam - mimo kmetij Tonček in Bognar do Zgornje Sorice - po spodnji poti skozi vas do stika z glavno cesto - mimo odcepa levo za Petrovo Brdo - preko serpentine do odcepa desno za Spodnje in Zgornje Danje - desno navzgor proti Zgornjim Danjam - Zgornje Danje - Zabrdo - Torka - v Torki levo in navzgor mimo žičnive na Ratitovec - sedlo Povden - levo navzdol na slab kolovozu - dolg in strm spust do Prtovča - mimo cerkve in nato desno na kolovoz - po njem do sedla pod Paškom - desno na kolovoz pod Štedel vrhom - čez 200m desno navzdol na markirano pot - po strmi, mestoma neprevozni poti do Jasenovca - levo na glavno cesto in po njej do izhodišča
:: Opis ture ::
Pod južnimi pobočji Ratitovca pelje lepa panoramska pot, ki povezuje Zgornjo Sorico z vasjo Prtovč, ki je običajno izhodišče za peš vzpon na Ratitovec. Zelo razgledna pot poteka po sončni strani, zato je običajno kmalu kopna in zato zelo primerna za pomladanski vzpon. Tura je enaka tisti iz Strmih kolesnic, le smer izvedbe je drugačna, spust pa je 'začinjen' z singlco, ki se s Prtovča spusti do Jasenovca med Železniki in Zalim Logom.
Do Železnikov sva se peljala z avtom, nato pa naju je čakalo kar nekaj km glavne ceste. Na srečo ni zelo prometna, poteka pa večinoma po ravnem in kolesarjenje skozi Zali Log in mimo odcepa za Sorico kar hitro mine. Pri odcepu za Sorico je potrebno nekaj pozornosti. Zaviješ levo na cesto proti Petrovem Brdu, nato pa paziš na prvi odcep desno. Zaviješ na makadamsko pot, ki te skozi dolino Sore pripelje do vznožja strmin, ki se spuščajo z Lajnarja in drugih vrhov na Sorico. Tam te čaka pošteno strm in naporen vzpon do Sorice. Nekoliko ga olajša asfalt, ki se začne malo više. Vzpon nadaljuješ do ostrega ovinka in izravnave pri prvi hiši. Tam greš levo na kolovoz, ki više pripelje do spodnje ceste skozi vas. Po njej greš levo do stika z glavno cesto na koncu vasi. Po glavni cesti se vzpneš mimo odcepa za Petrovo Brdo in okoli serpentine do odcepa desno za Zgornje in Spodnje Danje. Zaviješ desno gor v smeri Zgornjih. Pri vasi se svet odpre in v nadaljevanju te čakajo lepi pogledi na Porezen, Blegoš in doline pod teboj. Razgledna pot te vodi skozi Zabrdo do Torke. Vmes je nič koliko lepih kotičkov, primernih za oddih. V Torki izbereš levo pot, ki se v položnem vzponu mimo žičnice na Ratitovec vzpne do sedla Povden. Tu te lahko zgodaj spomladi še preseneti sneg. Midva sva nekaj prvih metrov spusta proti Prtovču zaradi snega pešačila, nato pa pot spet postala vozna. Čaka te lep in kar strm spust po mestoma ozkem kolovozu do Prtovča. Zapelješ se skozi vas in mimo cerkve v smeri Železnikov. Nekaj metrov za cerkvijo se desno odcepi kolovoz. Tu moram dodati opozorilo. Spust po pešpoti v Jasenovec na žalost ni podoben lepi singlci, po katerih se tako radi vozimo. Preko poti leži vse polno podrtega drevja, vmes je tudi nekaj skalnatih mest, kjer vožnja ni mogoča. Spust je torej bolj pustolovski kot lep. Če se ob teh besedah zamisliš, ti raje priporočam lažji, vendar lep spust do Podlonka (po poti ali cesti), nato pa po kolovozu do kmetije Tolar in naprej do Železnikov (ta možnost je na zemljevidu narisana polno). Če pa te radovednost vseeno premaga, pa pri že omenjeni cerkvi v Prtovču zavij desno na kolovoz, ki te pripelje do sedla pod hribom Pašk (ta možnost je na zemljevidu narsana črtkano). Tu greš po kolovozu desno, od katerega pa se kmalu desno navzdol odcepi pešpot. Pustolovski, delno spust, delno pa hoja te pripelje do Jasenovca. Pri hiši, kjer se pot konča, imajo udomačeno srno, ki skaklja okoli. Tu je zabave konec in spet je treba na glavno cesto, vendar na srečo le za nekaj km.
Lepa in panoramska pot pod južnimi pobočji Ratitovca, zelo primerna za pomladansko ali jesensko kolesarjenje.

:: Zanimivosti ob poti ::

:: Talilna peč v Železnikih
Talilna peč v Železnikih je edini tehnični spomenik te vrste v Sloveniji. Delovala je do leta 1902.
več o tem...

:: Prtovč
Prtovč je izhodišče za obisk Ratitovca (1667m).

:: Sorica
Naselji Spodnja in Zgornja Sorica sta med naslikovitejšimi na tem področju.
več o tem...

Preberi komentarje
Vnesi komentar

Na začetku prečenja pri odcepu z ceste na Soriško planino, v ozadju Ratitovec in

Zgornje Danje

Lepo izdelana, iz majhnih skrilastih plošč krita streha

Lep pogled na Porezen

Na vzponu proti Povdnu

Na sedlu pod vrhom Pašk

Spust proti Jasenovcu ima vmes tudi lepe dele, ki pa so na žalost bolj redki