Mrzlica
:: Kratek opis ::
Na razgleden zasavski hrib
:: Opis poti ::
Trbovlje - v smeri kažipota za Hrastnik - na Ojstrškem prevalu levo - na križišču Potok naravnost - Zgornje Svine - Na stiku s cesto v Podmeji desno - pri gostilni desno - na prevalu Vrhe malo navzdol in nato desno v smeri Mrzlice - na Svinskem vrhu naravnost - Koča na Mrzlici - pri koči levo na krožno pot okoli vrha - na južni strani vrha na razcepu poti desno gor do anten - spust nazaj do razcepa in naravnost v smeri kažipota za Kal - na stiku s potjo desno - na sedlu naravnost gor na Kal - spust do planinskega doma pod Kalom - navzdol po cesti - na razcepu ostro desno - na razcepu pri jesenovi Ravni desno proti Čečam - na križišču Potok levo in takoj desno dol - na stiku s cesto v Trbovljah nazaj do izhodišča
:: Opis ture ::
Po Zasavskem hribovju nisem kolesaril še nič. Zato sva se tokrat z prijateljem Surijem odpravila vsaj malo popraviti belo liso na zemljevidu tur. Nekako sem pričakoval precej prometa, pa se je tura kljub lepemu vremenu pokazala kot dovolj mirna, da jo bom še kdaj ponovil. Sicer je precej lahka in dobršen del poteka v senci.
Iz Trbovelj greš v smeri Ojstrškega prevala in Hrastnika. V času najinega obiska je bila cesta zaradi del zaprta; sicer so se nekateri kljub temu po cesti vozili, večje gneče pa ni bilo. Torej, široka, asfaltna cesta te pripelje na Ojstrški preval, kjer greš levo. Zložen vzpon te pelje mimo križišča pri vasi Potok in skozi Zgornje Svine do stika z glavno cesto, ki Trbovlje povezuje s Preboldom. Kmalu se pripelješ na Preval. Z njega se spustiš po cesti še nekaj sto metrov, nato pa zaviješ desno v smeri kažipota za Mrzlico. Ker pelje cesta vse do vrha, se po njej seveda vozi precej 'planincev', ki se gredo avtomobilsko rekreacijo. V času najinega obiska jih prav veliko ni bilo, kar pa seveda ni pravilo. Med vzponom imaš lep razgled po okoliškem hribovju, še posebej lepo se vidi sosednji Kum. Vzpon je precej zložen, vmes pa te preseneti precej dolg, asfaltiran klanec s strmino preko 20% in poskrbi za krepko razgibavanja nožnih in srčne mišice. Pri planinskem domu je ceste konec. Midva pa sva tu zavila levo na pešpot okoli vrha. Sicer se levo začnejo tri poti, skrajno leva pelje dol proti Kalu, tista na desni strani direktno na vrh po grebenu, midva pa sva šla po srednji, ki pripelje na južno stran hriba. Pri ograji zaviješ desno gor in po kratkem peš vzponu dosežeš vrh Mrzlice, ki postreže z zelo lepim razgledom, ki sega vse do Kamniških alp, Pece in Raduhe. Kljub temu, da je bilo spodaj pri koči kar precej ljudi, sva bila na vrhu sama. Ko se naužiješ razgleda, je čas, da zajahaš svojega konjička. Kratek spust nazaj do ograje pod vrhom je sicer strm, vendar lepo prevozen. Pot, po kateri si se prej pripeljal(a), prečkaš naravnost in nadaljuješ preko travnika do stika s peš potjo proti Kalu. Sledi lepa in mestoma pošteno strma singlca do sedla pod Kalom. Sledi kratek, vendar strm vzpon do Kala, pri planinskem domu pa je veselja konec; spet se začne cesta. Sledi spust do razcepa, kjer greš desno, nato pa v dolgem spustu dosežeš križišče pri Jasenovi Ravni. Tu greš zopet desno in kmalu prideš do znanega križišča pri vasi Potok. Zaviješ levo in takoj nato desno dol. Strm spust te pripelje nazaj do izhodišča, Trbovelj.
Precej kratka in v glavni sezoni verjetno tudi precej prometna tura, ki pa postreže v lepim razgledom in prav takim spustom z vrha. Primerna tudi za popoldan.

:: Zanimivosti ob poti ::
Ob turi ni posebnih zanimivosti ali pa še niso vnešene!

Preberi komentarje
Vnesi komentar

Zgornje Svine (slike je prispevala Katja, ki se ji lepo zahvaljujem)

Trbovlje v megli

Preval Podmeja

S vzpona na Mrzlico

Na vrhu Mrzlice

Dolina v megli...

:: Komentarji k turi ::

Spisal(a) Katja na dan nedelja, 9. november 2003

Vsem en lep pozdrav!

Poti sem se lotila na jesensko nedeljo, ko je bila po dolinah taka megla, da sem se že skoraj premislila in ostala doma. Ampak vztrajnost je bila poplačana s krasnim dnevom, soncem in modrim nebom. Nisem se povsem držala opisane poti - na Mrzlico sem se povzpela po opisu, vračala pa sem se po isti poti do Podmeje, potem pa nisem šla čez Svine in Ojstro, ampak kar naravnost dol v Trbovlje. Tako je bila pot časovno malo krajša in tako prav primerna za pozen start in kratek dan. Obiskovalcev je bilo (verjetno zaradi megle v dolini) bolj malo, prav tako tudi avtomobilov.

Rada bi le opozorila na "tiskarskega škrata" v opisu: ko z Zgornjih Svin pridemo na stik s cesto, to še ni Podmeja. Podmeja (ne pa Vrhe) se imenuje preval, kjer se spustimo malo navzdol in nato zavijemo desno v smeri Mrzlice. Vrhe so prav tako v Zasavju in so prav prijeten hrib, kamor tudi lahko pridemo s kolesom, če pri Gostilni Jager zavijemo levo (če pa gremo na Podmejo in naprej na Mrzlico, moramo pa pri njej zaviti desno).

Res lepa tura, jaz bom še šla!

Spisal(a) Tomo na dan sreda, 26. november 2003
Različica spusta gre lahko tudi takole, zanimiva pa je za tiste, ki se jim od Kala ne da nadaljevati po cesti. Kal ignoriramo. Na sedlu kjer se sicer začne vzpon proti Kalu je na desni oznaka pot NOB. Spustimo se dol. Strmina S4 vendar brez kamnov pod listjem, in kmalu popusti. Vozimo ves čas naravnost. Pot vodi mimo nekaj vikendov (na zemljevidu glej Zg.Lemevšek,matko,Vrhar). Spust zaključimo v vikendaškem naselju skozi katerega smo šli na Mrzlico.

Spisal(a) Boštjan na dan sreda, 9. februar 2005
Zelo luštna turca ki se poda tud v popoldanskem času. Ker prhajam iz Hrastnika se na Mrzlico povspem večkrat. Z nje je dober razgled na okoliške zasavske hribe. Je pa tudi izhodiščna točka za turco na kakšen drug zasavski vrh. Z nje je dober razgled tudi na celjsko kotlino ob jasnem vremenu.

Spisal(a) DEPRESIJA na dan sobota, 26. februar 2005
Da se pri vzponu izognemo popolnoma asfaltnemu odseku od Ojstriškega prevala pa do Prevala ... gremo na križišču za Ojstriškim p. desno za vas Potok in tik pred gasilskim domon zavijemo strmo levo navzgor do konca asfalta. Tam zavijemo levo navzgor na gozdno cesto. Peljemo se mimo kmetije Vrhar in pridemo do stika z asfaltom (kjer gremo desno) nad Prevalom, cca 200m preden se začne makadamka ki nas popelje na Mrzlico ... Toplo priporočam!!