Ermanovec
:: Pokrajina ::
Gorenjska - Škofjeloško hribovje
:: Izhodišče ::
Hotavlje (manjši kraj v Poljanski dolini, malo naprej od Gorenje vasi)
:: Višina izhodišča ::
:: Datum izvedbe ::
nedelja, 23. julij 2000
:: Kratek opis ::
Lepa in ne pretežka tura po cerkljanskem hribovju pod Blegošem
:: Opis poti ::
Hotavlje - po dolini potoka Kopačnica - po dolini potoka Podplečica - desno po slabši gozdni cesti pri kmetiji Joškovec (Podpleče št. 11) - Mrovljev Grič - spust do ceste Cerkno-Črni vrh - Dolenji Novaki - Cerkno - vzpon v smeri Kladij - na prvi serpentini desno na gozdno cesto - na odcepu naravnost po slabši cesti - stik z glavno cesto nad Planino - Kladje - levo v smeri Ermanovca . Mimo kmetije Na Voglu - mimo kmetije Lanišar - mimo kmetije Burja - mimo kmetije Vrhovec - mimo Planinske koče na Ermanovcu - spust levo dol mimo kmetij Jernaček do razcepa Na Slemenu - naravnost gor v smeri Slajke - pod Osojnico - mimo Homa - pod Špikom - kmetija in planinski dom Slajka - kmetija Vranšek - spust desno dol po peš poti v Hotavlje
:: Opis ture ::
Po kakšni težji turi se pogosto prav prileže turca, ki je polna lepih razgledov, ne pretežkih klancev in lepih mest za počivanje in poležavanje v travi. Tura Ermanovec je prav taka, obišče pa nekaj precej odmaknjenih kotičkov, ki jih pozna le redkokdo. Marko je v Strmih kolesnicah kot izhodišče izbral Cerkno, vendar sva se s Tanjo odločila drugače. Poleg prihranjene vožnje čez Kladje je prednost tudi ta, da te najlepši del čaka na koncu in ker laže oceniš čas, ki ga še potrebuješ, se lahko izdatno predajaš razgledom na zelo razglednem grebenu Ermanovca in Slajke. Opisano smer ture toplo priporočam.
Hotavlje so majhen kraj v Poljanski dolini. Avto sva pustila takoj za mostom pri večjem kozolcu. Proti Cerknem se najprej podaš po dolini potoka Kopačnica. Idilično dolinico zapustiš na odcepu proti Blegošu in zapelješ v ozko dolino potoka Podplečica. Tu te sprejme makadam in v prijetnem kolesarjenju se pripelješ do večjega poslopja kmetije Joškovec, kjer se začne solidna gozdna ceste, ki te v ne prestrmem vzponu pripelje do prevala s simpatičnim imenom Mrovljev Grič. Tu se kmalu pokaže prava narava ture, kajti odpre se lep pogled na Blegoš in strma južna pobočja Porezna. Sledi spust do stika s cesto Cerkno-Črni vrh. V zmernem spustu te asfaltna cesta pripelje v Cerkno. Če bi ta, ne preveč zanimiv spust naredila na koncu ture, kot predlagajo Strme kolesnice, bi bila precej nezadovoljna. Tako pa te najprej čaka 'slavni' vzpon na Kladje (slaven predvsem zaradi travm cestarjev na Franji), ki pa se mu na prvi serpentini zvito ogneš na makadam, ki mirno in v zložnem vzponu ponovno pripelje na glavno cesto šele nad Planino. Tu te do Kladij vseeno čaka še okoli 2 km precej položnega vzpona. Na prevalu cesto zapustiš in se po malo strmejših klancih povzpneš v smeri Ermanovca. Pot te mimo kmetij Lanišar in Burja pripelje do najvišje dosežene točke pri kmetiji Vrhovec. Tu je razgled res izreden in kar kliče po daljšem počitku in razgledovanju. Na jugu vidimo Vojsko, Jelenk, Idrijske Krnice, v daljavi obronke Trnovskega gozda, na severu pa Blegoš in osamljene vasi pod njim. Nadaljevanje poti je več ali manj spust po še vedno razglednem grebenu mimo Koče na Ermanovcu vse do razcepa pri kmetiji Hom. Tu se glavna cesta spusti v smeri Trebij, ti pa greš kar naravnost v kar strm, makadamski klanček v smeri oznake za hrib z simpatičnim imenom Slajka. Malo najprej te čaka edino zahtevnejše mesto ture, sicer kratek, vendar precej strm klanec z slabo podlago. Na serpentini, ki kmalu sledi, ne slediš cesti, paš pa kar naravnost na ožji kolovoz. Naju je cesta potegnila kar naprej in v precej strmem vzponu sva se pripeljala na vrh Špik in užila še nekaj dodatnih razgledov. Pa tudi spust po travniku do omenjenega kolovoza je bil prav lep. Kolovoz te pripelje do kmetije in planinskega doma Slajka, od koder je lep razgled po poljanski dolini. Spust nato poteka po ozki cesti nad strmo grapo, pazi pa na odcep markirane pešpoti, ki se s ceste odcepi desno dol pri napol zasuti klopci ob cesti. Sledi lahka in čudovita siglca mimo klopce in vpisne knjige vse do cerkve, kjer prideš na cesto, po kateri si turo začel. Še nekaj metrov do izhodišča in tura je končana.
Ture po cerkljanskem hribovju sem prej kar nekako odlagal zaradi domnevne obljudenosti in prometne ceste na Kladje. V nasprotju s pričakovanji pa se je tura izkazala za prav lepo in tudi samotno, kljub nedelji in lepemu vremenu.

:: Zanimivosti ob poti ::
Ob turi ni posebnih zanimivosti ali pa še niso vnešene!