Kršičevec
:: Pokrajina ::
Notranjska - Okolica Snežnika
:: Izhodišče ::
Zagorje (kraj, nekaj kilometrov oddaljen od Pivke v smeri Knežaka)
:: Višina izhodišča ::
:: Datum izvedbe ::
sobota, 10. maj 2003
:: Kratek opis ::
Na razgleden vrh nad dolino Pivke
:: Opis poti ::
Zagorje - levo rahlo navzdol na cesto proti Baču - pred gradom Kalec levo na makadamsko cesto - večinoma po cesti navzgor, na križišču naravnost po srednji poti - pod Gradcem navzdol do stika s asfaltno cesto Palčje-Jurišče - desno do Jurišča, pri znamenju levo na cesto proti Kršičevcu - naravnost mimo odcepov levo, nato levo gor na križišču pod Kršičevcem - na križišču pri jasi desno na slabšo cesto - navzgor do večje jase na levi - po desnem robu do konca jase in navzgor po stezi do sedla pod Kršičevcem - desno gor po markirani poti na vrh - navzdol do sedla po isti poti (S5), nato desno navzdol po markirani poti - naravnost preko ceste in navzdol po kolovozu do Jurišča - pri znamenju levo na makadamsko cesto - navzgor do sedla pod Rožancem in Steno - navzdol po kolovozu do velikega poligona - pri tračnicah desno do konca, nato levo po cesti - na stiku s širšo cesto najprej desno, nato levo proti Baču - pred Bačem desno, nato naravnost proti Zagorju
:: Opis ture ::
Tura na Kršičevec je nastala kot plod opazovanj hribov nad dolino Pivke med pogostimi vzponi na klasiko, Veliko Milanjo.
Obe turi imata isto izhodišče, Zagorje. Avto lahko pustiš na parkirišču nasproti cerkve in se odpraviš po makadamski cesti proti Baču. Še pred gradom Kalec jo zapustiš in se po solidni cesti vzpneš pod hrib Gradec. Pokrajina je zelo zanimiva, povsod so odprta kraška polja, ki so značilna za ta del Slovenije. V Jurišču se začne daljši, vendar precej položen vzpon proti Kršičevcu, ki ga vidiš nad seboj. Prepoznaš ga po neporaščenem vrhu. Mimo odcepov levo se vzpneš po dobri cesti do križišča pri jasi na vzhodni strani hriba. Tu cesto zapustiš in se še nekoliko vzpneš po kolovozu do večje jase. Po njenem desnem robu dosežeš konec jase stezo, ki te pripelje do sedla. Tu naletiš na markirano stezo, ki pelje na Kršičevec iz Jurišča. Po njej greš desno gor. Žal tu vožnja ni več mogoča in naslednjih 15 minut bo treba do vrha peš. Seveda lahko s seboj vzameš tudi kolo, kajti spust z vrha je prav lep. Steza je kar strma, ker prav nič ne "okoliši", je pa k sreči kratka. Na vrhu ugotoviš, da se je bilo vredno potruditi. Pričaka te namreč širen razgled na dolino Pivke. Vreme sicer nisva imela prav sončno, vendar so bile temperature prijetne, razgled pa lep, zato sva na vrhu uživala vsaj uro.
Začetek spusta si spoznal že na vzponu. Zadeva je kar solidno strma z nekaj krajšimi tehničnimi detajli. S sedla navzdol pa je spust prava poezija. Po lepi in več ali manj gladki poti se spustiš do prečne ceste, kjer sva midva naredila kratek postanek. Ogledala sva si namreč bližnje brezno, do kamor te pripeljejo oznake. V nadaljevanju je spust položnejši, pot pa širša in kmalu se pripelješ do Jurišča. Da se ne bi vračala po isti poti, sem si zamislil krožno turo preko vojaškega poligona. Če je poligon še v uporabi, ne vem, lahko pa se zgodi, da je ta pot zaprta, če se vojska tam igra svoje igrice. Po kratkem vzponu na sedlo med Rožancem in Steno se začne daljši spust po makadamski cesti, ki te pripelje na velik poligon. Precej debelo sva gledala, ko nama je pot prekrižala železniška proga. No, ko sva šla ob njej desno, sva kmalu prišla do konca. Izkazalo se je, da je to verjetno proga, namenjena za treniranje minerjev.
Kmalu prideš na boljšo cesto, po njej pa do Bača. Pred njim zaviješ desno in se mimo gradu Kalec vrneš do izhodišča.
Kršičevec je lepa pomladansko-jesenska tura, za katero ne rabiš prav hude kondicije, uživaš pa lahko v lepi naravi in širnem razgledu.

:: Zanimivosti ob poti ::
Ob turi ni posebnih zanimivosti ali pa še niso vnešene!

Preberi komentarje
Vnesi komentar

Ob poti proti Jurišču, goli vrh zadaj je najin cilj

Začetek vzpona iz Jurišča proti Kršičevcu

Zadnji vzpon proti vrhu

Lep razgled na dolino Pivke z vrha Kršičevca

Začetni del spusta je precej strm in mestoma zahteven

Kmalu pa se spremeni v zelo lepo singlco...

... preko odprtih pobočij.

Zadnji del spusta pred Juriščem

:: Komentarji k turi ::

Spisal(a) Stojan Torkar na dan torek, 20. april 2004
Žal mi je, da sem opis ture na Kršičevec prečital šele zdaj, jo pa poznam že nekaj let.
Lepa tura, jaz jo vozim v obeh smereh, razen vršnega dela seveda. Dodal bi le nekaj informacij:
Uradno ime vasi pod Kršičevcem je Jurišče, vendar domačini raje rečemo Juršče, kar se nam zdi tudi prav. Zato je tudi pravilna izgovorjava "na Jurščah", "pripelješ se do Juršč",....
Poleg 72 m globokega brezna Lipovka, ki si ga že omenil, je tam kjer zapustiš cesto zanimiva Mrzla jama v kateri se lahko skozi celo leto odžejaš.
Vojaški poligon je še v uporabi, po tisti železnici, pa vozijo tarče za streljanje s tanki.
lp stojc

Spisal(a) Janez Kermelj na dan ponedeljek, 24. maj 2004
Res lepa tura za začetek sezone.
Na Jurščah se pazite psa (mislim da je kraški ovčar), ki dokazano z veseljem zagrize v kolesarjevo nogo.
Ne ustrašite se table o omejenem gibanju pred vojaškim poligonom. Domačini so mi povedali, da ob strelskih vajah postavijo stražo, ki takrat pač ne dovoli pristopa.
lp janez

Spisal(a) Uroš na dan ponedeljek, 14. maj 2007
Ta vikend prevozili turo. Zelo lepa varianta, je pa v trenutnih pogojih (sonce do 30 st) precej "vroča". Večji del ture je namreč po planjavah,travnikih, le zadnjih nekaj kilometrov se popelje v gozd tako da tisti, ki se boste na turo odpravili v poletju planirajte zgodnji odhod ali popoldanski, kajti sonce "peče" :). Drugače pa tura zelo lepo speljana in vredna vsega truda.

Spisal(a) david na dan ponedeljek, 28. maj 2007
Res lepa tura. Res se  jo treba lotevat kar zgodaj zjutraj, ker je pokrajina precej gola in si pod stalnim udarom sonca skoraj do vrha Krsicevca. Spust po singelci je pravi uzitek.
Steze po poligonu so na zacetku se kar zarascene in se moras paziti na veje, ki rastejo kar cez stezo. Povem, da ni lih najbolj prijetno se vanje zaleteti pri malo vecji hitrosti.

Spisal(a) Tim na dan nedelja, 29. junij 2008
Danes odpeljal turo. Ne vem kakšne imaš ti kriterije za lepo in gladko singlco, ampak mene je bolj spominjala na melišče. Tudi kolovozi v teh krajih so izjemno kamniti. Je pa razgled iz vrha izjemno lep.

Aja pa v Jurščah sem neko vaščanko vprašal, kako je s tistim nevarni psom, pa stara ženica ni pomnila nobenega čudnega dogodka. Tko da mislm da ni kkšne bojazni pred napadom psa.

Spisal(a) Jirži na dan sobota, 5. julij 2008
Tim, uro sem odpeljal l. 2003, takrat je bila na spustu lepa singla. Medtem je narava delala svoje in možno je, da je pot pač voda razdrla, čeprav zadnji komentarji od lani nič ne omenjajo slabe poti. Kakšna je bila, lahko vidiš na drugi in tretji sliki od zadaj. Mene ne spominja na melišče.

Spisal(a) Majda na dan nedelja, 10. maj 2009
Turo sva prevozila 10.5.2009. Enkratna tura! Pot z vrha Krščičevca do Jurišč je v dobrem stanju. Nekaj pazljivosti pri spustu je potrebno, kar na Krasu pač sodi zraven. Tudi pot do in čez vojaški poligon je v dobrem stanju. Nekaj je pokalo, vendar na drugem delu poligona kot pelje pot. Na Snežniku je bilo videti še precej snega.