Blegoš
:: Datum izvedbe ::
petek, 4. maj 2001
:: Kratek opis ::
Po klasični poti iz Škofje Loke na Blegoš, nato čudovit grebenski spust do Gorenje vasi
:: Opis poti ::
Škofja Loka - Podpulfrca - Breznica nad Lubnikom - kmetija Suša pod Lubnikom - pod Vrhovim gričem - mimo odcepa za Javorje - Zapreval pod Starim vrhom - kmetija Grosen - Brdo - Črni kal - Murove pod Blegošem - Koča pod Blegošem - po markirani pešpoti proti JV proti gozdrski koči pod Prvo Ravnjo - na stiku s cesto desno na Prvo Ravan - spust po markirani poti po grebenu do kmetije Likar - desno mimo kmetije na cesto - Čabrače - Hotavlje - Gorenja vas - Poljane - Škofja Loka
:: Opis ture ::
Ture na Gardi so na kondicijo zelo blagodejno vplivale, zato je prišel čas tudi za daljše in zahtevnejše ture. Ena takih je tudi Blegoš, z precej dolgim, vendar položnim vzponom iz Škofje Loke po stari vojaški cesti. Da pa tura ne bi bila enaka že enkrat prevoženi, poskrbi enkraten spust po J grebenu Blegoša in Prve Ravni.
Na turo sva se odpravila z prijateljem Surijem, s katerim sva bila najvztrajnejši biciklistični par na Gardi, tudi ko so ostali (seveda od naše kompanije) že omagali. O stari vojaški cesti, ki v Podpulfrci zavije desno in pripelje vse do Koče na Blegošu, je bilo na teh straneh že dovolj povedanega (glej ture Blegoš, Blegoš in Porezen, Lubnik). Na kratko; precej dolga (skoraj 30km do Koče pod Blegošem), vendar precej položna cesta v zelo enakomernem vzponu mimo Zaprevala pod Starim Vrhom pripelje na sedlo Črni Kal in še naprej vse do koče. Ko zbereš preostanek moči in zdelaš se zadnji, pošteno strmi klanec tik pod kočo, te čaka zasluženi počitek. Vsekakor si provošči čaj, ki ga kuha zelo prijazni oskrbnik, vedno pripravljen na pogovor. Če ti moči dopuščajo, priporočam se 15-minutni skok na vrh z zelo lepim razgledom po bližnji in daljni okolici.
Nadaljevanje poti poteka po poti, ki se od poti na vrh odcepi desno nekih 50 metrov od koče. Najprej te čaka kar zahteven vzpon, nato se pot prevesi navzdol in se spremeni v krasno singlco, ki po južnih pobočjih Blegoša pripelje do stika s cesto, ki od Črnega Kala po vzhodnih pobočjih Blegoša pripelje pod Prvo Ravan. Tu zaviješ desno navzgor na markirano pot. Kratek vzpon te pripelje na vrh Prve ravni, nato pa se pot prevesi navzdol.
(Ko sem doma gledal zemljevid in razmišljal o smeri spusta, sem imel najprej v mislih le krog okoli Blegoša, torej od koče po poti do Prve Ravni in nazaj do Črnega kala po cesti, vendar me je takoj pritegnila ravna črta poti, ki se po južnem grebenu spušča od Prve Ravni do kmetije Likar. Mislil sem si, če je ta pot prevozna, mora biti nekaj čudovitega. Najin plan je bil, da greva do Prve Ravni in si ogledava spust.)
In dlje, ko sva si ga ogledovala, lepši je bil videti. In res, pot poteka po razu ozkega, vsega nekaj metrov širokega grebena, na obeh straneh pa pobočja strmo padajo navzdol. Prvi del poteka po gozdu, nato pa se svet odpre in poleg spektakularnega spusta lahko uživaš tudi v lepem razgledu. Zadnji del poteka po strmem travnatem grebenčku, kjer je pot speljana cik-cak, vendar so ovinki preostri za zavijanje, zato sva odpeljala kar naravnost dol. Pot se izteče na širok travnik nad kmetijo Likar. Eden najlepših spustov doslej je v celoti prevozen, težavnost pa je po SK nekako S5 z mesti S6. Lepo je, če se v zadnjem delu spusta, to je po travniku držiš poti, kolikor se le da, ker gospodar kmetije Likar ne bo ravno srečen, če mu bajkerji povozijo ves travnik. Tu smo gosti in če hočemo ostati dobrodošli, se obnašajmo tako, da ne pridemo v konflikt z domačini. Tako bomo zadovoljni vsi.
No, vsaka singlca se enkrat konča in ta se je pri kmetiji. Ko se boš po kolovozu spustil do kmetije, pazi, ker je pred stikom kolovoza s cesto preko poti napeljana nekakšna zajla. Ker sva jo opazila zadnji hip, so se morale bremze pošteno izkazati, da sva se še pravočasno ustavila. Previdno torej! Ker je bila ura že precej pozna, sva se odpeljala kar navzdol do Hotavelj in Gorenje vasi in od tod v hitrem tempu po glavni cesti nazaj do Škofje Loke. Sicer pa imaš na voljo več alternativnih variant povratka, vendar nobene brez vzponov. Sam bi predlagal varianto Čabrače - Suša - Malenski vrh - Volča - Podobeno - Delnice - Podpreval in nazaj po vojaški cesti. Za zaključe pa še singlco, opisano pri turi Lubnik. Ta varianta pa seveda krepko poveča kilometražo in prevsem nabrane višinke metre, zato bo prišla v poštev naslednjič.

:: Zanimivosti ob poti ::
Ob turi ni posebnih zanimivosti ali pa še niso vnešene!

Preberi komentarje
Vnesi komentar

Na Zaprevalu gre prava pot naravnost (vse slike je prispeval Nejc Mrak, ki se mu lepo zahvaljujem)

Črni Kal; tu je treba najprej naravnost, nato desno

Pri kmetiji Grosen je prava pot gornja

Čudovit pogled z vrha Blegoša proti Julijskim Alpam

Pogled na Ratitovec

Razcep za spomenikom

Začetek spusta s Prve Ravni

Lep singlca po grebenu ...

... te v čudovitem, a zahtevnem spustu pripelje ...

... preko travnikov ...

... do kmetije Likar, kjer je spusta konec. Pogled od kmetije na Likarjev travnik in pot preko njega.

:: Komentarji k turi ::

Spisal(a) Urbe na dan sreda, 18. februar 2004
Enkrat v »začetku« sezone sem nameraval z bajkom iz Škofje Loke na vrh Blegoša s Prve Ravni. Ker sem bil preveč utrujen in počasi se je večerilo, sem se odločil, da uporabim omenjeni spust kot »zasilni izhod«. Še prej sem poklical ženo, da me je prišla pobrat v Poljane, ker do Loke ne bi zmogu bajkat.
Ja, spust je res fantastičen in strm. Je pa malo »neugoden«, ker je izpostavljen pogledu kmeta Likarja, ki ima (vsaj takrat, ko sem jest bajkal tod) še precej »divjega« psa - na srečo na ketni. Poleg tega sem skoraj zapel ob tisto zajlo, ki je napeljana čez kolovoz. Pa še razmišljal sem, da sem nekje bral o neki zajli čez kolovoz. No, na srečo konec dober, vse dobro.

Spisal(a) DEPRESIJA na dan ponedeljek, 17. maj 2004
Ja, tisti zadnji del spusta (po travniku) je pa res hudo strm!! Sam sem imel srečo da je bil travnik pokošen, tako da nisem puščal nezaželjen 'pečat' kolesnic za sabo. Izbral sem si pač malo širše cik-cake :=)) Drugače nebi šlo ....
Bi pa še enkrat apeliral na to kar je napisal Jirži .... dvakrat premisli preden zapelješ čez nepokošen travnik!! Likar te ima res skozi 'na očesu'!
Centimeter debela zajla pa je presenetila tudi mene .... v bistvu je tik pred prkiriščem! Po takem spustu enostavno pozabiš nanjo!

Spisal(a) Gorazd na dan nedelja, 6. junij 2004
Tura je res super in se jo splača odpeljat. Ponuja veliko razgledov in čudovit spust.

Še preden smo turo odpeljali do konca, smo se odločili, da jo bomo ponovili, vendar se bomo takrat spustili mimo zavetišča gorske straže na Jelencih.

Spisal(a) Darja na dan torek, 17. avgust 2004
Bolj cestna varianta:

iz Škofje Loke po Selški dolini - Luša - čez Stari Vrh - Murave - Gorenja Žetina - Kal - Blegoš.

Spisal(a) Patrice na dan nedelja, 29. avgust 2004
Hojla, dodal bi samo en manjši orientacijski komentar, in sicer od kmetije Grosen, in pa od Blegoša (osebno pa sem se zaradi total poden brejkov raj spustu po cesti iz Prve Ravni) :):)...

No 1.: problem je v Zaprevalu.... ko prideš na asfalt, in potem na križišče, greš samo naravnost (to je vidno iz NVAtlasa)

No 2.: Pri kmetiji Grosen ne po asfaltu, ampak naravnost levo gor na kar dobro vozen kolovoz, hitro pa se opazijo posledice stare gradnje.

No 3: Po serpentini nazaj na sleme in nekim spomenikom mal za Grosenom, se kolovoz razcepi na strmi vzpon levo gor v smeri slemena in desno gor v gozd izberite pot desno gor. Ta razcep niti na karti niti na NVAtlasu ni označen.

No 4: Ko pridete na greben med Mladim vrhom in Koprivnikom, ne sledite poti dol v G.Ž. (alias Gorenjo žetino).... Lepo kr desno gor... Na zemljevidu je na prvi kar soliden kolovoz označen kot steza... Na drevesu pa je marker GŽ s puščico. Torej, ne v smeri GŽ.

No 5: Pot od Blegoške koče na Prvo ravan poteka točno pod ograjami za krave. El. pastir je nakazan, ga pa še ni, gre pa prava pot pod nakazanem el. pastirjem. Krave pa se pasejo par metrov pod vrhom Blegoša, tko da se konflikta interesov ni bat.

Spisal(a) Nejc na dan torek, 7. september 2004
Lepa kombinacija lahkega vzpona z lepimi razgledi in atraktvnega spusta iz Prve Ravni proti kmetiji Likar. Spust je res fantastičen, da kar »gate trga«. Se pa pridružujem večkrat omenjenemu mnenju Jiržija in ostalih, da pač moramo spoštovati tako delo kot lastnino drugih, se držati poti in maksimalno izogibati vožnji po travnikih pa naj si bodo pokošeni ali zaraščeni. S tem bomo možnost nastajanja nepotrebnih konfliktov zmanjšali na minimum. Mislim, da je kmet Likar čisto OK, saj smo z njim celo na kratko poklepetali, pes pa ni več na verigi, temveč v pesjaku. Večkrat omenjene »zajle« ob našem spustu ni bilo, verjetno pa se le-ta pojavlja sezonsko, zato previdnost nikoli ni odveč.
Edini orientacijski problem nam je predstavljala na novo narejena cesta, ki je zamenjala markirano pot ki naj bi od stika »singlce« s cesto ki pripelje od Črnega kala vodila do vrha Prve Ravni, zato smo prvotno pomotoma zavili navzdol v gozd. Zakaj je bil potreben ta nori poseg v naravo pa ni bilo nikomur jasno. Manjšo lepotno napako ture predstavlja vožnja od Hotavelj do Šk. Loke, vendar pa obstaja Jiržijev predlog. Tura vsekakor vredna ponovitve!!!

Spisal(a) Matej na dan petek, 6. maj 2005
Turo sem odpeljal danes.
Nekaj slik: http://community.webshots.com/album/339621261TRMEzO
Ker vozim treking kolo, nisem šel čez vrh, pač pa sem se vrnil preko Žetine, Murav, Javorij in Gabrške gore. Izredni razgledi! Priporočam!!!

Spisal(a) Urbe na dan sobota, 23. julij 2005
Tole je pa za zanimivosti ob poti:
Z Blegoša na Prvo Ravan in naprej dol k Likarju je bolj ali manj ob poti v gozdu kar nekaj bunkerjev t. i. Rupnikove linije (http://www.lokotavci.com/rupnikova_linija.htm). Večinoma so to »male prizme«, na Prvi Ravani pa je dobro ohranjen »stolpični« bunker, ki je značilen za Rupnikovo linijo.

Spisal(a) Grega na dan ponedeljek, 10. oktober 2005
Enkratna tura, sploh v jesenskem barvitem času. Zajla na koncu kolovoza se je spet pojavila, vendar je bilo ( vsaj včeraj ) dva metra prej opozorilo v obliki električnega pastirja.
Do Hotavelj se je možno spustiti tudi po kolovozu, ki pelje iz Čabrač naravnost dol ( markirana pot ), ki se začne na koncu vasi levo pred novim kozolcem.
Asfalt nazaj do Škofje Loke pa dejansko "ubije".

Spisal(a) Jirži na dan petek, 18. avgust 2006
M&M sta na svoji strani objavila lepo varianto vzpona do koče pod Blegošem. Upam, da Marko ne bo zameril, če njegov opis povzamem tule:
Za izhodišče (Hotavlje) služi parkirišče ob trgovini. Pred glavnim križiščem desno po nekoliko zapuščenem (razritem) kolovozu v gozdu strmo navzgor na travnik. Kolovoz se prelije v makedam in zložno (strm odcep navzgor pustimo vnemar) pripelje v Srednje brdo. Po glavni cesti (asfalt) navzgor, dokler se v desno (malo navzdol) ne odcepi od lani asfaltiran stranski odsek, ki se kmalu prelije v makedam in le ta v gozdu v kolovoz. Po njem (prečkamo potok, nadaljujemo desno) v Debeni in po asfaltu (vmes makedam) do Leskovice. Na križišču levo v smeri Laz in še pred njimi (za potokom) po opuščenem travnatem kolovozu navzgor v vas, kjer po asfaltu pripeljemo do igrišča. Na levi strani se v breg požene strm kolovoz (markacije, držimo se jih vse do Koče na Blegošu), ki nas zatem po gozdu (višje je vse več strmih odsekov z vse manj izravnavami) vodi visoko navzgor. Kolovoz se na travniku konča in po ozki potki na kolesu naporno 'splezamo' (vmes je edino mesto vzpona, kjer moramo po mnogo prestrmem klančku za kratko peš) do prečnega kolovoza pod grebenom (tabla: Blegoš, Jelenci). V desno nas čaka nekaj oddiha, zatem nas mestoma zelo strm in dolg klanec z dobro podlago pripelje na greben vzhodno od Špehovš, kjer je po cesti do koče še nekaj minut lažjega klanca.

Marko je dodal tudi necestno varianto spusta od Likarja do Hotavelj:
...spustimo do Likarja. Za kmetijo na levem ovinku po kolovozu v desno in po njem do razcepa (levo je bajta), kjer nadaljujemo naravnost. Nižje zapeljemo po travniku v desno, kjer nas v gozdu singlca zapelje v Volako. Levo po gozdni cesti do asfalta, levo navzgor v Čabrače in tik pred njimi (na levi strani toplarja, markacije se prikažejo nižje) navzdol. Za omenjenim kozolcem na odcepu levo, na koncu travnika pa desno v gozd, kjer se dokončno spustimo v dolino.

Spisal(a) Jirži na dan petek, 18. avgust 2006
Varianto spusta od Likarja do Hotavelj ima tudi Simon:
Do kočice s peskom po asfaltu, takoj za njo pa levo v gozd in luštna singla pripelje direkt do cerkve v Čabračah. Nato spet po eni kratki singli mimo cerkve na asfalt, po njem do kapelice na ovinku, tam pa levo po kolovozu, ki v spodnjem delu preide v singlo, ki se konča direkt na Y križišču malo za Marmorjem.

Spisal(a) Marko na dan torek, 29. avgust 2006
K zadnjima komentarjema bi dodal link http://tabla.mtb.si/viewtopic.php?t=34405.
Tam se nahaja 'zadnja verzija' opisa vzpona čez južna pobočja (vključno z zemljevidom). Simonov (Urbetov) spust od Likarja direkt dol v Čabrače je pa gotovo bolj primeren, kot moja opisana varianta.